pappa kom hem, för jag längtar efter dig...

Foto: Fredrik Eklund

Oj, ja vet inte jag. Men ibland så samlas tankar och minnen, saknad och förvirring med overklighet, tomhet och ja fan! allt. Så brister det lite. Jag saknar min pappa sådär obeskrivligt mycket. Men jag har en bild som jag blir sådär glad och lugn av.
Min kära bror har tagit bilden hemma hos min Farmor i hennes farmorskök. Pappa har just fyllt år, och det blev inte sista gången i Renbergs. Vi lyckades med en gång till! En parentes, men just nu en betydelsefull sådan.
Pappa min hade en förmåga av att titta på mig och bara förstå, så kändes det i alla fall. Ibland kan jag om jag vill, höra hans röst när jag står inför ett val där jag skulle behöva hans hjälp och kunnande. Må hända att min fantasi är det som svarar, men det må va, för jag får höra hans röst och det är det ända som räknas.

2 kommentarer:

  1. Nu får du mig att gråta också..

    SvaraRadera
  2. Sorry geka! va bara en sån dag. Dom kommer som en extremstorm när dom kommer tror jag allt.

    SvaraRadera