Fast är promenad ens träning?

Bild från ?

De som känner mig vet att jag tycker att det är så fruktansvärt tråkigt att träna, kanske räcker det med att ha sett mig för att förstå, vad vet jag.
Jag är i alla fall inte träningstypen om man säger så. Jag kan nog tänka mig göra vad som helst, in i det längsta för att slippa ett spinningpass. Men det till trotts så har jag ägt träningskort, två hela gånger! Näst intill oanvända.
Kan komma ihåg känslan när jag slutade använda dom. Det var när jag stog framför någon obegriplig apparat och förstod inte ett smack, och ja, hade svårt att fråga om hjälp ( för det skulle ju vara pinsamt? )
Jag är dock bra på att dölja för mig själv om det är träning eller ej. För brännboll ( som jag förövrigt tycker är rätt trist och tror att näst intill alla håller med mig men inte vågar erkänna) eller kanske fotboll eller en promenad är ju inte träning? Det är ju socialt, kul, trevligt eller rent nödvändigt för att ta sig från punkt A till B.
Nu har jag råkat börja känna och se mina promenader bort till coop extra på Hammarö lite som någon form av träning. LIVSFARLIGT! och vet här inte vad jag ska ta mig till för att stoppa tanken. Det ända jag vet är att jag inte vill besudla promenaden genom att köpa någonting onyttigt. För här har jag ändå ett mission, det finns en kjol som jag vill komma i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar