Funderingsmaterial

Tänker ibland att jag ska skriva någonting bra och klokt. Något med en konkret mening, en åsikt. Men det händer inte. Andra får lixom ta hand om det. Vet inte vad det beror på att jag ju äldre jag blir desto mindre diskussioner ger jag mig in på. Det är på väldigt många sätt synd. För ett engagemang, ilska, starka åsikter, nägonting att konkret brinna för tror jag även ger syre åt annat i livet. Energi ett jävlar anamma.
Dagens funderingsmaterial för en sån som jag.

Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

  1. Attan. Skrev en lång kommentar som trollades bort.

    Skrev i alla fall att jag är likadan. Hade förut starka åsikter, stod på mig, var lite kaxig liksom. Dock ingen hybris :P

    Men nu är allt tomt. Har jag några åsikter alls om någonting? Och vågar jag uttrycka dem?

    Jag är nog... konflikträdd. Undviker gärna disskussioner eftersom jag blir säker på att jag har fel.

    Jaja. Trodde man blev bättre med åren, men tydligen inte ;)

    SvaraRadera
  2. Desto mer jag tänker på det hamnar jag i att kan det bero på att man eller jag har högre krav på mig själv nu? Rädd för att bli missförstådd? Eller rent av bara lat?

    För obrydd, kan man bli det från väldigt brydd? eller?

    SvaraRadera