Vad som saknas, en klagosång

Bild ?

En av de saker jag saknar mest med att inte bo i vårt hem utan på flykt är att inte kunna göra saker när jag känner för det, eller när andan faller in. Kanske lät lite väl drastiskt det där och som en stor lögn. För visst hittar jag på saker när jag känner för det, men det handlar mer om husliga, fixagrejjor. Om jag skulle vilja sy ett par byxor till Walter nu så skulle jag först få honom lugn för att kunna ta vagnen upp en trappa, insatts sen den andra delen. Ska även ha hunnit packa med mig det sedvanliga och inte glömt börschen. Väl uppe så hoppas jag att Walter håller sig rofylld, för nu ska vi hitta en butik med tyg och tråd. Jag är redan innan den här delen som är kanske låt säga en tiondel av äventyret som ett stort frågetecken. Walter kanske har fått en annan plan som är roligare enligt honom .mat. Jag kanske redan har tappat känslan för att göra det jag trodde jag ville. Alltså har jag inte gjort ett nå och måste börja om på ruta ett när andan faller på nästa gång. Hemma så kanske jag hade plockat fram symaskinen i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar