En tisdag kl 15

Walter sover på en storstor säng iförd "melondräkt" tjusig grabb med andra ord och resten av lägenheten infinner sig i ett slags lugn

Jag vänder på "duken" som är en snyggsnygg sjal från Makia, bästa av bästa, vändbar. Ruskar av mattan även dvs. tyget som jag fann på den där butiken som jag inte kommer ihåg namnet på som i sin tur ligger och täcker mattan under som va snuskig som mattor i evakueringslägenheter verka kunna vara om dom nu har mattor. I den här lägenheten aka dödsboet så finns mattor! eller en matta. LYX!

Min kära mor, Walters mormor, fann ett babygym för 40kr! på loppis för någon vecka sedan. I någon slags rus så satte aktion "pimpa gymmet" igång. Tjusigt och väluppskattad färgbomb som ligger på golvet som en öde lekplats en tisdag kl 15 när ägaren sover på annan plats. Lägger ytterligare ett täcke under och tror nu att gymmet kanske blivit helt otroligt mysigt

Jag kollar mig i spegeln. Mascaran från igår är nu under ögat och jag har helt missat det. För övrigt borde utväxten färgas, kanske borde jag klippa av det en bit. Tanken stannar där, får återupptas imorgon vid 15 tror jag allt

I sovrummet har nu Knodden vaknat. Jag kastar en blick på den deppade gravida kvinnan och förstår fortfarande inte hur det kommer sig att hon kan vara så deppad/ sur. Kanske foglåssningar. Nu är klockan i alla fall Walter är vakentid och nu ska någon timme sådär gå åt att hålla honom så nöjd och glad som det bara går och är möjligt. Då mår vi båda som bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar