En fundering, det handlar om elektriker


Ahaa... så till dagens fundering. Den handlar om elektriker. Gör dom som standard att först skjuta upp en dag genom ett mail? Sedan dyka upp på utsatt tid. Sedan prata politik så länge som möjligt ( vilket verkar gemensamt med golvläggare. Svåravgjort vad dom menar egentligen. Rankar ner på " dom röda" samtidigt som det kastas med uttryck så som " dom jävla bratsen" *ber till gud här att dom inte är sverige demokrater*) på denna punkten har jag svårt att säga jajja.. du kanske borde arbeta? så jag nickar å säger joo jag är från norr, jooo sosseland osv.

Sedan så finner elektikern att det saknas en del till maskinen. Tittar på sitt ur.. hmm jooo det är ju snart lunch ( klockan är då 10.30!! ) å bara.. joo jag kommer vid 14tiden är det okej? Jag tycker det lät som en plan.

Sen väntade jag. Väntade. Väntade. Antog att han garanterat hade slutat vid fem så då slutade jag vänta.

Summering av frågan: Gör elektriker EXAKT allt de kan för att vara så sega och göra sitt jobb så lite som möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar