Störd irritation


Det finns några saker som tar upp mina tankar titt som tätt just nu.
Exempelvis efter att ha läst det här inläggen plus kommentarer , vilka grejor som förföljt inte bara mig utan näst intill varje tjej sedan tidiga tonåren. Så hemskt, så otroligt korkat fruktansvärt att vi gått och fortfarande går och omedvetet vart ifrån det kommer tänker på "pentricket" "sov kallt så går du ner i vikt" " duscha kallt så håller dina bröst formen" . Visst är det en tanke som slagit mig innan, inte bara en gång. Men efter att ha läst så många kommentarer som vittnar om samma känsla gång på gång på gång. Ordlös.

Sedan så stör jag mig på att det dricks offantliga mängder flaskvatten i sverige & i andra länder där vattnet ÄR RENT och DRICKBART! Visst må det hände någon gång när nöden kryper på, men seriöst! En eftertanke skulle nog sitta fint.

Å så tänker jag på hur många kvinnor blir behandlade på makabra sätt för att de är gravida eller fött barn. ARG är förnamnet, Sjukt ARG är fortsättningen, sen blir jag leds, vill bryta ihop men så "störs" jag av ett ofantligt vackert leende från en liten som inte har en blekaste om vad jag tänkt på, och om han visste, med all sannolikhet skulle tycka lät redigt och riktigt dumt och korkat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar