En annan sida

Jag tycker att Kony, han tillsammans med så många andra som jag känner till och inte känner till är så sanslöst obehagliga. Jag är även en sucker för fina beskrivningar, tydliga tillsammans med en fantastisk form. Så visst kändes Make Kony famous som en helt genialisk grej.
Och även om det är så att den amerikanska staten ligger bakom det hela, med CIA FBI criminal minds och The Wire ( ja allt och allt) så är det ett sjukt bra och intressant sociala medierexpriment.

Den här killen i denna videon har jag inte heller källor kring eller något att säga varken bu eller bä om, men han ger perspektiv. Blod på mina händer vill jag inte ha, men inte heller vill jag säga nej till att hjälpa barn slippa bli tillfångatagna, kidnappade och våldtagna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar