KLämdag är en bra dag

Jag, Guiness ( som kommer hem på tisdag ) och Per på sommarsemester. I år samma fast annorlunda. Längtar!

Klämdagar måste ju vara det mest ultimata, om man får sånna såklart. Som idag, så mycket som jag kan hinna bara sådär.
En planerad lunch med gamla vänner som jag näst intill aldrig ser nu för tiden, ska bli så fint! Sen hämta ett paket på andra sidan stan, köpa örngott, kanske något annat för att sedan ta en tripp förbi Åhlens.
Jag har tänkt på det där med vad som ska följa med till förlossningen när det väl kommer att bege sig, har kommit fram till att ett riktigt härligt schampo och en tvål, nya underkläder måste ju vara det ultimata. Ja utöver det andra, som kläder åt oss alla tre, tandborstar å ja sånt standard. Jag tror att få känna sig fräsch efteråt måste vara helt magiskt. Så nu vet jag vad presenten från moster Gisela ska användas till! Ett par byxor och en långbent body till Knodden kommer det nog också att bli.

Skönt med klämdag iaf. Och sen bara fyra dagar kvar innan inget mer jobb på ett tag. Ska bli spännande att se hur jag kommer att klara mig utan kli i fingrarna.

Men med ett nytt barn, en hund ( som kommer hem på tisdag!!!!!! ) och en lägenhet där man kan hitta på massor så lär det nog inte bli så mycket tid över ändå.

Senare!

4 kommentarer:

  1. Så ni ska också försöka lyckas med kombon hund + bebis, vi får ge varandra tips sen! :)

    SvaraRadera
  2. åå ja tips lär behövas:) Men det borde gå bra eller hur?! Är lite nervigt måste jag nog erkänna

    SvaraRadera
  3. Det beror nog mycket på vad för hund man har. Vår hund är ju inte mer än 1,5 år och är dessutom rätt så livlig av sig ännu, som att hon inte har kontroll över sin energi… Så det kommer nog bli massa extrajobb i början för att skapa alla regler. Men det ska nog gå bra!

    SvaraRadera
  4. Guiness är en gammal dam vid det här laget. Har träffat några små barn förr och är väldigt lugn av sig. Är mest bara rädd för att hon skulle känna sig utanför eller beskyddande på ett knepigt sätt. Men jag tror som du, det ska nog gå bra!:)

    SvaraRadera