smygkär i karlstad?


Jag tror jag är smygkär i Karlstads second- handshopping. Eller jag har vart på ett ända ställe och jag är såld. Det kostar priser som sig bör, ja en slant. Och människorna där! Jag gick sönder av gullighet, vilket jag lätt gör i Karlstad då alla är så trevliga men så fort jag hör dom prata så fnissar jag lite. Dialekten här är så gullig så att det gör ont.

Utöver det så dansades det square dance på torget idag. Ja då kom ju gullighetsdöden igen.
Undrar mer och mer vad jag gör i storstan. Kanske undviker in i det längsta att bli en square dancare, vet inte riktigt.

OBS! Jag tror att Karlstad även äger rekordet på gulliga/ roliga/ härliga/ fräcka/ vågade tanter. Ska försöka samla några bevis.

ett exempel på tant; matchat vit blus med svarta prickar med vantar, vita med svarta prickar. Till det en lila hemanent och galet mycket läppstift. Anar att tant ser dålig för hon hade målat utanför mer än lite och runt hela munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar